پهپاد اسپری چیست؟ هفت نکته مهم هنگام خرید برای کشاورزی
نوشته شده توسط : سرپرست تیم توریستی


امروزه از پهپادهای اسپری در کشاورزی استفاده می شود. استفاده از پهپادهای کشاورزی به عنوان حرکتی در جهت گسترش کشاورزی هوشمند تلقی می شود. پهپادهای کشاورزی به کشاورزان برای افزایش عملکرد و کیفیت محصول کمک زیادی می کند. پهپادها اطلاعات دقیقی را از مزارع جمع آوری می کنند و احتمال خطا در عملیات کشاورزی را کاهش می دهند.

مشخصات فنی پهپاد اسپری

قبل از ظهور پهپادها، دسترسی به این حجم عظیم از اطلاعات برای یک کشاورز تقریبا غیرممکن بود. یکی از امکانات پهپادهای کشاورزی تعیین منطقه کشت و نیاز به سم یا کود با کمترین هزینه و بالاترین دقت است. پهپادها عکاسی از مزارع کشاورزی و بررسی شرایط مزرعه، نیازهای آبیاری، شرایط محصول و آفات را ممکن می سازند.

پهپادهای کشاورزی به محصولات موجود در خاک آسیب نمی رسانند و فضای هوایی بالای زمین را نیز اشغال نمی کنند. اگر پهپاد محل محصول آلوده را مشخص کند، پهپاد آفت کش را در محل مناسب اسپری می کند.

پهپاد یک هواپیمای بدون سرنشین دقیق است که در کارهای مزرعه ای مانند سمپاشی و کشاورزی استفاده می شود. سمپاشی پهپاد با هزینه و زمان کم کاربردهای زیادی در کشاورزی دارد. این پهپاد قابلیت سمپاشی انواع سموم، آفت کش ها و کودهای مایع را دارد و در سایزهای مختلف از 10 تا 15 لیتر موجود است. با توجه به سرعت سم پاشی هر هکتار زمین در 8-10 دقیقه، پهپاد یکی از سریع ترین سمپاش ها به حساب می آید.

با استفاده از سیستم کنترل، پهپاد قادر خواهد بود سرعت سمپاشی را به صورت رو به جلو و یکنواخت تنظیم کند. با کمک پهپادها، سمپاشی نخلستان ها و مزارع برنج حتی در بالاترین درجه حرارت و رطوبت محیط ممکن می شود.

مزایای استفاده از پهپاد سمپاش

کاهش آلودگی و بیماری کشاورزان به دلیل عدم وجود سم

کارایی و اثربخشی سمپاشی را افزایش می دهد

سمپاشی یکنواخت

کاهش مدت زمان سمپاشی نسبت به روش های دیگر

وارد مزرعه نشوید و دوره خواب محصولات را کاهش دهید

افزایش بهره وری و بهره وری سالانه

از پهپاد در زمین های ناهموار و صعب العبور استفاده کنید

از نوشیدن سم بپرهیزید

افزایش فروش و کیفیت محصول

کاهش صدمات انسانی و حیوانی

یک: سرعت اسپری را افزایش دهید.

هواپیماهای بدون سرنشین زمان را به طور موثر مدیریت می کنند و کار را آسان تر می کنند. پهپاد با قابلیت سمپاشی 30 تا 45 هکتار در روز، بهتر از سمپاش تراکتوری با ظرفیت روزانه 10 تا 15 هکتار است.

دو: صرفه جویی در مصرف سم

استفاده از پهپادها در صرفه جویی 30 درصدی در مصرف سم، حفاظت از محیط زیست و کاهش هزینه های تولید بسیار موثر است.

سوم: صرفه جویی در مصرف آب

استفاده از پهپادها تاثیر بسزایی در کاهش 97 درصدی مصرف آب خواهد داشت. 200 تا 400 لیتر آب در هر هکتار برای از بین بردن گیاهان با سمپاش تراکتوری مصرف می شود. در حالی که مصرف آب هنگام سمپاشی با پهباد 14 تا 15 لیتر آب در هکتار است.

4: بهبود فعالیت اقتصادی

سمپاشی مناطق گل آلود که امکان استفاده از سمپاش تراکتور وجود ندارد به راحتی با پهپاد قابل انجام است. در زمین های ناهموار، شیب دار و صعب العبور که تراکتورها نمی توانند حرکت کنند، از پهپادها برای سمپاشی استفاده می شود.

یکی دیگر از مزایای استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین کاهش ترافیک در زمین های کشاورزی و در نتیجه کاهش تلفات محصول است. تلفات محصولات کشاورزی مانند گندم و جو 10 درصد و تجاوز به عنف 20 درصد است. این میزان آسیب در اثر خرد شدن به دلیل وجود میل چرخ بین مزرعه ها ایجاد می شود.

پنجم: صرفه جویی در هزینه های نیروی کار

برای هر تراکتور در کارهای کشاورزی 3 تا 4 کارگر مورد نیاز است. در نتیجه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین باعث صرفه جویی در هزینه های نیروی کار می شود.

ششم: سم را به طور مساوی تقسیم کنید

با استفاده از پهپاد می توان سم را به طور مساوی در مقدار کمی هوا پاشید. این به این دلیل است که فشار هوا بر روی پهپاد کاهش می یابد و باد تا حد امکان کاهش می یابد.

هفت: خرید آنلاین پهپادهای کشاورزی

خرید اینترنتی پهپاد کشاورزی از سایت "اوجیران پهپاد" کافی است این عبارت را در وب سایت ویترین نت جستجو کنید و از یک تامین کننده قابل اعتماد خرید کنید. همچنین می توانید با پرداخت اقساطی پهپادهای کشاورزی را از بسترهای معاملاتی B2B خریداری کنید.

 





:: بازدید از این مطلب : 2039
|
امتیاز مطلب : 11
|
تعداد امتیازدهندگان : 3
|
مجموع امتیاز : 3
تاریخ انتشار : سه شنبه 17 بهمن 1402 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: